Polonia Christiana: Śpiochy w trupie czaszki, rajstopki z trumnami

Moja siedmioletnia córka na urodziny otrzymała między innymi: torebkę „zombie”, pamiętnik z diamentową czaszką, pamiętnik z motywem „w trupy” i trupi budzik… Czy ludzie już w ogóle nie widzą, co kupują i zupełnie się nie zastanawiają komu…? – wypowiedź jednej z internautek przytacza ks. Sławomir Kostrzewa w artykule „Dzieci ubrane w śmierć”.
Tekst ukazał się w listopadowo – grudniowym numerze „Polonia Christiana”, który właśnie trafił do sprzedaży.
     Tekst „Dzieci ubrane w śmierć” to ostrzeżenie dla rodziców i wychowawców, którzy naiwnie wierzą, że symbole znajdujące się na dziecięcych ubraniach nie mają wpływu na psychikę maluchów. Oswajanie dzieci z motywami śmierci odbiera im nadzieję, radość, beztroskę i poczucie bezpieczeństwa. – ostrzega ks. Kostrzewa. Obecność tych uczuć jest niezbędna dla prawidłowego rozwoju psychiki dziecka i jego duchowości. Ich brak połączony z epatowaniem symboliką demoniczną lub turpistyczną to wstęp do niewiary w dobroć i wszechmoc Boga, to podważenie wiary w obecność obiektywnego źródła dobra i piękna, to narastające poczucie strachu, zagrożenia i wszechpotęgi śmierci – dodaje duchowny.
     Najnowszy numer „Polonia Christiana” poświęcony jest teologii wyzwolenia. Sens i genezę ideologii, która zrodziła się na niemieckich uniwersytetach, a rozpowszechniła w Ameryce Południowej i Środkowej, wyjaśnia ks. prof. Tadeusz Guz, kierownik Katedry Filozofii Prawa na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim Jana Pawła II. Ks. prof. Guz mówi: Istotę owej teologii stanowi próba połączenia treści objawienia chrześcijańskiego w Osobie Jezusa Chrystusa i obudowanej na tym objawieniu treści świętej nauki Kościoła rzymskokatolickiego z ideologią socjalizmu i komunizmu Marksa, Engelsa i Lenina. Dlatego teologia wyzwolenia to przykład par excellence wewnętrznej sprzeczności.
     Julio Loredo zauważa, że w ostatnim czasie teologia wyzwolenia często gości na łamach gazet (artykuł pt. „Dla ubogich czy dla ubóstwa?”), Bogusław Bajor przypomina zjawisko wcielających teologię wyzwolenia w czyn księży-partyzantów („W co wierzysz? W guerillę!”), a Krystian Kratiuk przypomina, iż „Watykan potępia ideologię wyzwolenia”.
     Zapytany, czy teologia wyzwolenia wciąż jest żywa i groźna, Ks. prof. Guz odpowiada bez wahania: nie daj Boże, żeby teologia wyzwolenia rozprzestrzeniła się na inne kontynenty. Jeszcze bardziej krytyczny jest Jerzy Wolak, który w artykule „Istota teologii wyzwolenia” pisze: Teologia wyzwolenia to nic innego jak komunistyczna agentura wewnątrz Kościoła. Żeby tego nie dostrzegać, trzeba nie mieć oczu; żeby tego nie rozumieć, trzeba nie mieć mózgu; żeby to propagować, trzeba mieć – i to bardzo dużo – złej woli

W numerze także ciekawe teksty na inne tematy:
- Jakub Majewski, twórca gier komputerowych, pisze o tym, dlaczego większość produkowanych współcześnie gier jest bardzo sprzeczna z katolickim punktem widzenia („Przekłamana rzeczywistość”),
- Monika Gabriela Bartoszewicz zauważa, że katolickie uczelnie w Europie otwierają się na Islam i dostosowują ofertę edukacyjną do jego wyznawców („Islam na katolickiej uczelni”),
- Marcin Jendrzejczak zastanawia się nad przyszłością Polski, w której dzietność jest niższa niż w stosujących politykę jednego dziecka Chinach („Naród bez przyszłości”).
- Grzegorz Kucharczyk przypomina postać C. S. Lewisa, autora „Opowieści z Narnii”, jednego z najwybitniejszych twórców powieści chrześcijańskiej.

Warto sięgnąć po listopadowo – grudniowy numer pisma!

     Dwumiesięcznik „Polonia Christiana”jest dostępne w salonach prasowych Empik, Ruch, Inmedio, Garmond, Kolporter, a także prenumeracie i księgarni wydawcy: ksiegarnia.piotrskarga.pl.
     Więcej informacji znaleźć można na stronie internetowej: pismo.poloniachristiana.pl oraz na facebookowym profilu pisma: www.facebook.com/PoloniaChristiana

Czytelnia: